De maand januari stond voor ons in het teken van beursbezoeken, nieuwe collecties bespreken en vooruitblikken op het komende jaar. We zien deze periode veel nieuwe trends op het gebied van promotionele producten, materialen en druktechnieken. In het vorige blogartikel hebben we ons  vooral op de highlights van de promotionele beurs in Düsseldorf gericht, maar in deze blog gaan we meer in op de algemene promotionele trends in 2020.

 

bio vegan lippenbalsem

Duurzaamheid wordt een steeds grotere trend

Zoals we eerder hebben geschreven zijn er steeds meer innovaties op het gebied van materialen en producten. Zo worden er momenteel veel promotionele producten van biologisch en gerecycled materiaal gemaakt. We kunnen bijna stellen dat er een circulaire economie binnen promotionele branche ontstaat, want bij veel producten is afval de nieuwe grondstof. Niet alleen afval wordt gebruikt om nieuwe producten te maken, ook biologische materialen als kurk, bamboe en tarwestro zien we steeds vaker gebruiktt worden. In 2020 hebben wij de verwachting nog meer duurzame producten te zien. Wil je hiervan op de hoogte blijven? Meld je aan voor de Compacon E-mailing door op de button hiernaast te klikken.

 


Retail
Retail gaat promotioneel

Iets dat ook vaker voorkomt is dat retailmerken zich op de promotionele markt gaan begeven. Dit zal naar verwachting in 2020 alleen maar toenemen. Merken als JBL, Suit Suit, Nespesso, Duracell, Nike, Craft, Jamie Oliver etc. richten zich op marktontwikkeling door met bestaande producten, een nieuwe markt te bestreden. Veel bedrijven zien in de promotionele branche een potentiele nieuwe markt om hun producten te gaan verkopen met daarbij de mogelijkheid om deze te voorzien van een bedrukking. Daarbij merken we ook dat de vraag vanuit de klant naar retailmerken toeneemt. Ook een retailmerk als promotioneel item inzetten? Klik op de button hiernaast.

 


  Smartphonehouder
Focus op grote evenementen

Met het EK voetbal, de Olympische Spelen en het Eurovisie Songfestival in het vooruitzicht is 2020 het jaar van de grote evenementen. Voor veel bedrijven is zo’n evenement hét moment om hun omzet op zeer korte termijn een boost te geven door verkoopacties op te zetten. Middels actiemarketing of een gerichte sales promotie kan een bedrijf effectief inhaken op zo’n evenement. Hierbij is de inzet van promotionele producten en premiums van essentieel belang.

Ook inhaken op een evenement? Vraag direct naar de mogelijkheden aan één van onze creatieve actiemarketinghelden.

 


 Compacon verpakking
Verpakkingen maken van een promotioneel product een écht geschenk

Verpakkingen krijgen een steeds belangrijkere rol binnen de marketing en dus ook de promotionele branche. Kijk alleen al naar het fenomeen Unboxing op Youtube. Met heuse Unboxing videos worden vele miljoenen views behaald en maakt dat verpakkingen belangrijker worden voor een merk. Buiten voorgaand feit is de manier waarop een promotioneel product verpakt wordt erg veranderd. Verpakkingen zijn echte communicatietool geworden, waar bedrijven hun branding of een boodschap aan toevoegen. Er kan wel worden gesteld dat een juiste verpakking zorgt dat een promotioneel product een écht geschenk wordt.

 

Heb je vragen of ben je benieuwd naar wat Compacon voor jouw bedrijf kan betekenen? Vul dan het contactformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

 

Blijf up-to-date!

Door je aan te melden voor onze Compacon e-mailing.

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Neem contact met ons op!