In het huidige marketinglandschap zijn sales promotions en actiemarketing campagnes nog altijd zeer belangrijk en effectief. Bij dit soort campagnes is de inzet van doelgerichte promotionele producten van essentieel belang. Op deze manier wordt de consument namelijk gestimuleerd om een aankoop te doen, waarna hij/zij als ‘’beloning’’ een uniek geschenk ontvangt. Met de inzet van promotionele producten en premiums wordt niet alleen de verkoop gestimuleerd, maar heeft het ook een bijdrage aan de branding van het merk. Wat vervolgens ook direct zorgt voor extra zichtbaarheid van de campagne.

 

Sales promotions en actiemarketing

Als er wordt gekeken naar de marketingmix is promotie één van de vier pijlers. Een sales promotion is een extensie van de pijler promotie. Het is dus een belangrijk onderdeel binnen het marketing vak en is vooral gericht op een kortlopende doelgerichte actie om verkopen te stimuleren. Een sales promotion is in verschillende vormen in te zetten, maar bij veel van deze vormen kunnen er ter ondersteuning promotionele producten en premiums worden ingezet. Er kan dus worden geconcludeerd dat de inzet van een promotioneel product of premium van essentieel belang kan zijn voor een sales promotion.

 
Effectieve sales promotion bij Compacon

Koningsdag is bij Compacon een moment om een creatieve bijdrage te leveren aan een gerichte sales promotion van Nederlandse Loterij. Ieder jaar hebben zij namelijk de Koningsdagtrekking van de Staatsloterij en om de verkoopactie van staatsloten te ondersteunen, ontwikkelen zij een extra marketingcampagne rondom deze trekking. De afgelopen jaren hebben zij hiervoor een sales promotion ingezet. Zo ontvingen consumenten bijvoorbeeld bij aanschaf van twee staatsloten een heus Koningsdag T-shirt of konden zij eerder dit jaar middels hun lotnummer kans maken op een cashbag. Zeer geslaagde acties en mooie voorbeelden van een effectieve sales promotions, waarbij de inzet van een premium essentieel was.

 
Ook een sales promotion of actiemarketing campagne inzetten?

Dan is Compacon de geschikte partner! Meer informatie over een sales promotion of actiemarketing campagne kunt u vinden op deze pagina of neem direct contact met ons op!

 

Blijf up-to-date!

Door je aan te melden voor onze Compacon e-mailing.

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Neem contact met ons op!