In het huidige marketinglandschap zijn actiemarketing en sales promotions nog altijd effectief. Maar wat houdt het precies in? In grote lijnen zorgt een sales promotion ervoor dat er tijdelijk extra omzet of extra communicatiekracht wordt gerealiseerd door tijdelijk de waardeverhouding te verhogen. Laten we het is over dat woord hebben: waardeverhouding. Velen denken direct aan het verlagen van een prijs, maar dit hoeft niet altijd het middel te zijn.

Met een goede sales promotion trek je tijdelijk extra de aandacht. Het helpt je dus niet alleen met de naamsbekendheid van je merk, maar ook het boosten van je verkoop. Als ervaren marketeer weet je als geen ander dat dit geen makkelijke taak is. Concurrentie ligt altijd op de loer en het is maar de vraag of jouw doelgroep de sales promotion net zo waardeert als je verwacht. Bij Compacon begrijpen we het belang van een unieke en verrassende boodschap. We geloven er in dat een passend promotioneel product in combinatie met de juiste communicatie het middel is om op te vallen. Hoe? We delen graag wat voorbeelden van de meest succesvolle sales promotions uit ons portfolio.

 

Corry Koningsdag

Koningsdag: typisch zo’n moment wat veel merken gebruiken voor een sales promotion. Al jaren werken wij met de Nederlandse Loterij een creatief promotioneel concept uit om op te vallen tijdens deze dag. Tijdens Koningsdag organiseren zij de jaarlijkse Koningsdagtrekking van de Staatsloterij. Zij zetten promotionele producten in om de verkoop van loten te verhogen. Een sales promotion met rood-wit-blauwe wimpel dus. In 2019 startte de Staatsloterij een samenwerking met Corry Konings en rapper Brownie Dutch. Ze lanceerden het nummer ‘Corry Koningsdag’ waarin werd gezongen over het zorgeloze gevoel tijdens de verjaardag van de koning. Ter ondersteuning van de campagne ontvingen kopers van een staatslot de ‘cashbag’ die ook in de clip te zien is. Deze fannypack met tekst ‘Rich chick’ of ‘Centenbaas’ gebruik je om je persoonlijke eigendommen zoals je portemonnee veilig mee te nemen tijdens de feestdag. Compacon bedacht deze cashbags. Den premium was de kers op de taart voor deze koninklijke sales promotion.

Sokken om op te eten

 Een knapperige kroket, smeuïge kaassoufflé of smaakvolle frikandel. Van Geloven zorgt dat jouw lokale snackbar voorzien is van de beste merken snacks. Bij een sales promotion voor hun merk Kroketterij De Bourgondiër kwam Compacon is actie. Kocht je als snackliefhebber een product van De Bourgondiër bij cafetaria Plaza Food For All? Dan mocht je een paar heuse snacksokken uitkiezen! De kleurige sokken waren afbeeldingen van je favoriete snack te zien. Zakjes patat, bitterballen, kroketten en hamburgers. Absoluut een sales promotion waar je nog meer trek van krijgt. Doe nog maar zo’n kroketje van De Bourgondiër erbij dan!

Ook op zoek naar een sales promotion waarmee je impact maakt?

Wij vinden de juiste premium of promotioneel product om jouw merk te activeren! Neem direct contact op en laat je informeren over onze oplossingen voor jouw sales promotion, actiemarketing campagne of brand activatie.

Contact

Blijf in contact met Compacon!

Abonneer je om de laatste inzichten, tips en trends op het gebied van promotionele productmedia rechtstreeks in uw inbox te ontvangen.

×