Nieuws

Nieuws
17 november 2017

Compacon opent vestiging in Frankrijk

Begin dit jaar werd distributeur Compacon overgenomen door Plato Group, waartoe ook Clipper Gifts en IGO behoren. Daarmee werd ook invulling gegeven aan de internationale ambitie om de activiteiten van Compacon binnen Europa verder uit te rollen. Met de opening van een Franse vestiging is nu een eerste stap gezet richting internationale markt.

"De start in Frankrijk valt samen met het winnen van een tender uitgeschreven door het Franse Saint-Gobain, een concern in o.a. bouwmaterialen," legt Ton Löbker (Compacon) uit. "Onze dienstverlening is door hen beoordeeld als onderscheidend, waardoor we een snelle start hebben kunnen maken. En de nieuwe Compacon-vestiging is een gevolg van onze strategie om in de Europese landen vertegenwoordigd te zijn met eigen kantoren en medewerkers uit het land zelf, waardoor we een goede aansluiting hebben op de lokale markt en cultuur.”
Compacon werkt er nu met een accountteam van 3 personen, de ondersteuning voor webshop, inkoop en creativiteit loopt centraal.

Ambitie
“Plato heeft met Clipper en IGO een internationaal netwerk dat we kunnen gebruiken om eigen Compacon-kantoren te vestigen. Dit past goed bij onze ambitie om verder te groeien en het merk Compacon ook internationaal op de kaart te zetten, en het sluit goed aan bij de toenemende internationalisering van onze markt en de klanten die we bedienen," aldus Löbker.
Compacon zal in 2018 meer vestigingen openen in toonaangevende landen binnen Europa, zo zullen begin 2018 ook activiteiten gestart worden in Duitsland, België en Denemarken.

18 januari 2017

Join the Pipe

Barendrecht, 15 augustus 2017

Compacon heeft, met de aanschaf van waterflessen voor promotionele doeleinden, een bijdrage geleverd aan een project in Kenia. Daar werden flessen uitgedeeld op scholen in de sloppenwijken van Nairobi.

Door deze flessen kunnen de kinderen water meenemen van de dorpspomp naar school (gezien scholen vaak geen geld hebben voor een wateraansluiting) en op een hygiënische manier water drinken uit de fles i.p.v. uit hun (vieze) handen. Een kosten-efficiënte manier om de hygiëne op scholen te verbeteren zonder zeep en de kinderen op warme dagen ook langer in de klas te kunnen houden.

Ook bijdragen? Voor iedere waterfles die u (met logo) aanschaft voor eigen (promotioneel) gebruik gaat er ook een fles naar kinderen in ontwikkelingslanden.

Neem contact met ons op voor meer informatie en een offerte. Stuur een mailtje naar info@compacon.nl of bel met 0180-691 491

Credits: Join the Pipe

9 januari 2017

Plato Group verwerft meerderheidsbelang in Compacon BV

Barendrecht, 9 januari 2017

Per 1 januari 2017 heeft de PlatoGroup, moederbedrijf van Clipper BV en IGO-POST BV en ruim 70 jaar actief als importeur en distributeur van bedrukte promotionele producten, een meerderheidsbelang genomen in Compacon BV, een toonaangevende distributeur in promotionele producten en premiums. De overname creëert voor beide partijen grote strategische voordelen en kansen voor de toekomst.

“Voor Compacon is deze samenwerking een prachtige stap om de grenzen verder te verleggen. Als onderdeel van de Plato Groep hebben we een springplank naar een groot internationaal netwerk van Europese vestigingen en zijn we klaar om onze activiteiten ook internationaal verder uit te rollen”, aldus Ton Löbker, CEO van Compacon BV. “Daarnaast ben ik er van overtuigd dat schaalgrootte en inkoopkracht, integraal supply chain management, internationalisering en klantgerichte (IT)processen dé succesfactoren zijn voor de toekomst. Door de samenwerking met de Plato groep creëren we, naast alle synergievoordelen, voorwaarden waardoor we ons succes verder kunnen uitbouwen en onze klanten nóg beter te kunnen bedienen. We kijken dan ook met veel vertrouwen en ambitie naar onze gezamenlijke toekomst” eindigt Löbker

“We zijn een sterke internationale direct marketing partij die al jaren diverse klantwensen op gebied van het vergroten van naamsbekendheid, het versterken van relaties en het ondersteunen van marketingcampagnes vervult. Met zowel Clipper als IGO-POST hebben we een stevige positie verworven in het indirecte en directe kanaal. De strategische koers van onze groep is gericht op marktverbreding en het vergroten van onze voetprint in geheel Europa”, meldt Frans-jozef Maas, CEO van de Plato Group. “Het full service karakter van Compacon, waarbij dienstverlening, accountmanagement, ontzorging en creativiteit centraal staan, sluit goed aan bij onze visie om de volle breedte van de markt te kunnen bedienen. Met Compacon bedienen we een marktsegment dat aanvullend is op onze huidige activiteiten. We zijn dan ook verheugd Compacon binnen onze groep te mogen verwelkomen”, aldus Maas.

Over Plato Groep
De Plato Groep, moederorganisatie van Clipper BV en IGO-POST BV is opgericht in 1945. Vanuit het hoofdkantoor in Helmond, waar het centrale magazijn en de diverse drukfaciliteiten zijn gehuisvest, en de vestigingen in België, Duitsland, Oostenrijk, Engeland, Frankrijk en Denemarken bedient de Plato Groep diverse klantsegmenten in geheel Europa.

Over Compacon
Compacon BV, opgericht in 1992, is een toonaangevende distributeur in de markt van de promotionele producten. Met kantoren in Barendrecht en Eindhoven is een team van 31 medewerkers actief om (middel-) grote organisaties, ondernemingen en instellingen binnen en buiten Nederland te ontzorgen op het gebied van promotionele producten. Hierbij zijn corporate premium programma’s, salespromotion en actiemarketing, custom made producten en webshopoplossingen de core activiteiten van Compacon.

Compacon zal binnen de Plato groep als zelfstandige organisatie blijven opereren en ook onder de naam Compacon haar activiteiten voortzetten. Ton Löbker, samen met Raymond Vos oprichter van Compacon BV blijft als minderheidsaandeelhouder CEO van Compacon BV. Raymond Vos treedt door verkoop van zijn aandelen terug uit Compacon BV.

Meer informatie kunt u opvragen bij: Ton Löbker, CEO van Compacon BV: ton@compacon.nl

Foto: Ton Löbker (links) en Frans-jozef Maas