Nieuws

Nieuws
21 december 2017

IGO-POST B.V. GETRANSFORMEERD IN PLATO GROUP B.V.

PERSBERICHT

IGO-POST B.V. GETRANSFORMEERD IN PLATO GROUP B.V.

Plato Group bestaat vanaf heden uit de merken: IGO, Clipper, Promotiv, Compacon en Heroes of Print

Helmond, 21 december 2017 – De organisatie IGO-POST B.V., welke bekend staat als de Internationale Geschenken Organisatie te Helmond, is vanaf heden getransformeerd in Plato Group B.V. De overkoepelende organisatie Plato Group bestaat vanaf 1 januari 2018 uit de merken: IGO, Clipper, Promotiv, Compacon en Heroes of Print.

Nu IGO-POST B.V. ook is getransformeerd in Plato Group B.V. is de naam IGO-POST echt verleden tijd. Eerder dit jaar werd IGO-POST als merknaam al (terug)gewijzigd in IGO. Zo heette de organisatie namelijk ook in de jaren ’50. Het nieuwe IGO is nu enkel een merknaam en staat sinds 4 september 2017 voor een perfecte klantbeleving: bestelgemak gedurende de gehele klantreis en een persoonlijke - en plezierige benadering via telefoon, mail of chat.

Visie van Plato Group

De visie van Plato Group is om iedereen binnen Europa te voorzien in hun behoeften om op te vallen. Dit is een unieke positionering in de markt. Daarom kunnen klanten naast IGO ook terecht bij Clipper, Promotiv, Compacon of Heroes of Print. Ieder merk heeft namelijk zijn eigen kenmerken, welke voorzien in een specifieke klantbehoefte.

Zo richt Clipper – in de Nordics ook wel bekend als Promotiv - zich op wederverkopers binnen Europa. Compacon is een full service leverancier en ondersteunt corporate bedrijven in Nederland wanneer het gaat om doeltreffende inzet van promotionele producten en premiums. Creativiteit, advies, webshopoplossingen, warehousing en distributie zijn een integraal onderdeel van de dienstverlening. Compacon breidt haar activiteiten komend jaar uit naar Frankrijk, België, Denemarken en Zweden. Heroes of Print is een nieuw merk in ontwikkeling, waarbij consumenten en particulieren een artikel volledig online kunnen personaliseren en bestellen.

Ron Boer, CCO van Plato Group: “Door al deze merken onder Plato Group te brengen, kunnen we transparanter acteren en meer kruisbestuiving realiseren. Afhankelijk van de klantbehoefte bieden we volledige online oplossingen tot aan een intensieve persoonlijke relatie. Zo kunnen we klanten beter voorzien in hun behoefte om op te vallen en zijn we een nog interessantere partij voor de arbeidsmarkt, leveranciers en partners”.

Marktbenadering

Vanaf medio 2018 zijn er voor alle merken internationale marketingteams actief. Dit gaat gebeuren vanuit een nieuw op te starten kantoor in Barcelona. Om de nieuwe visie binnen heel Europa goed te operationaliseren, zijn er onlangs vier Regional Leads aangesteld voor de regio’s: Benelux (België, Nederland en Luxemburg), D.A.CH (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland), South (Frankrijk, Spanje en Portugal) en UK/IE & Nordics (Engeland, Ierland, Denemarken, Zweden, Finland en Noorwegen). De vier Regional Leads zijn verantwoordelijk voor de marktstrategie en -benadering binnen de betreffende regio’s. Daarnaast onderhouden zij de relaties met zowel interne – als externe stakeholders.

Introductie Heroes of Print

Heroes of Print is een nieuw merk in ontwikkeling, waarbij consumenten en particulieren een artikel volledig online kunnen personaliseren en bestellen. Dit platform wordt begin 2018 op de Nederlandse markt geïntroduceerd. Daarna wordt het platform internationaal ontwikkeld om uiteindelijk binnen heel Europa klanten te kunnen voorzien in gepersonaliseerde artikelen.

17 november 2017

Compacon opent vestiging in Frankrijk

Begin dit jaar werd distributeur Compacon overgenomen door Plato Group, waartoe ook Clipper Gifts en IGO behoren. Daarmee werd ook invulling gegeven aan de internationale ambitie om de activiteiten van Compacon binnen Europa verder uit te rollen. Met de opening van een Franse vestiging is nu een eerste stap gezet richting internationale markt.

"De start in Frankrijk valt samen met het winnen van een tender uitgeschreven door het Franse Saint-Gobain, een concern in o.a. bouwmaterialen," legt Ton Löbker (Compacon) uit. "Onze dienstverlening is door hen beoordeeld als onderscheidend, waardoor we een snelle start hebben kunnen maken. En de nieuwe Compacon-vestiging is een gevolg van onze strategie om in de Europese landen vertegenwoordigd te zijn met eigen kantoren en medewerkers uit het land zelf, waardoor we een goede aansluiting hebben op de lokale markt en cultuur.”
Compacon werkt er nu met een accountteam van 3 personen, de ondersteuning voor webshop, inkoop en creativiteit loopt centraal.

Ambitie
“Plato heeft met Clipper en IGO een internationaal netwerk dat we kunnen gebruiken om eigen Compacon-kantoren te vestigen. Dit past goed bij onze ambitie om verder te groeien en het merk Compacon ook internationaal op de kaart te zetten, en het sluit goed aan bij de toenemende internationalisering van onze markt en de klanten die we bedienen," aldus Löbker.
Compacon zal in 2018 meer vestigingen openen in toonaangevende landen binnen Europa, zo zullen begin 2018 ook activiteiten gestart worden in Duitsland, België en Denemarken.